5 Aralık 2015 Cumartesi

Film: Şeytanın Avukatı



Film seyretmeyi sevmeyen ben tutup da blog linkimi okuduklarım ve izlediklerim olarak düşünmüştüm. Şu aralar film seyretmeye hevesliyim. Dersim için hocamız Matrix filmini izlememizi istemişti -evet, 99 yılında çekilen filmi 2015'te seyrettim- serinin ilk iki filmini seyredince Neo'dan etkilenmiştim. Beni etkileyen yakışıklılığı ya da oyunculuğu değil, boş bakışlarıydı. Filmlerin romantik olan birkaç sahnesi var ama onlarda bile hala bir şeyleri anlamaya çalışan boş bakışlar. Oyunculuktan anlamam, film eleştirmeni değilim elbette ama sıradan bir izleyici olarak bu kadar güzel bir filmde bu adamı niye oynatmışlar diye düşündüm ve Keanu Reeves hakkında internetteki doğru yanlış birçok bilgiye bakmaya başladım. Hayat hikayesi yeterince üzücü ama oynadığı filmler dikkat çekici bu yüzden oynadığı filmleri seyretmek istedim. Şeytanın Avukatı çocukluğumda televizyonda yayınlanmıştı ve Mary Ann'in kilisede olduğu sahneden etkilendiğimi hatırlıyorum bu yüzden Keanu Reeves'in oynadığı filmler arasından ilk olarak bu filmi seçtim.

Film 97 yılında Andrew Neiderman'ın kitabından uyarlanmış; Al Pacino, Keanu Reeves ve Charlize Theron oynuyor. Filmde avukat olan Kevin, John Milton'ın şirketinde çalışmaya başlıyor ve New York'a taşınıyor eşi Mary Ann ile. Burada suçlu olduğunu bildiği kişilerin avukatlığını yapıyor ve davaları kazanıyor, bu sırada Mary Ann psikolojik sorunlar yaşıyor ve John Milton hakkındaki gerçek ortaya çıkıyor.

Muhtemelen bu filmi benden başka birçok kişi seyretmiştir ama yine de paylaşmak istedim sonuçta kırk yılın başı film seyretmişim :) Al Pacino'nun filmdeki repliğini de bir hatırlayalım:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder